Ev Yapımı Bronzlaştırıcı Yağ Tarifi

Cuma, Temmuz 03, 2015 Unknown 0 Comments


Tatile gidip hemen yanamayanlar. Eve döndüğüm zaman hemen soyulmaya başlıyorum diyenler. Piyasada bir sürü bronzlaştırıcı marka var hangisini kullanacağımı ve fayda göreceğimi bilmiyorum diyenler. Kısacası yanmak isteyip kafası karışık olan sizlere selam olsun.

Sahilde yayılırken yan şezlongda hayli kararmış birine rastladım. Kendisine nasıl böyle karardığını sorduğumda daha önceden televizyonda izlediği bir tarifin üzerine geliştirmeler yaptığını her sene kullandığını söyledi. Biraz zahmetli gibi gözükebilir ama sonuç gerçekten akşama fark ettiriyor hem de soyulmayı önlüyor. Bir gün kullandım akşama doğru eve döndüğümde ben ne ara bu kadar karardım dedim. Hani kısa bir tatile gidiyorsanız ve tatile çıktığınız da bilinsin istiyorsanız denemenizi tavsiye ederim.


Bana tarif nasıl verildiyse o şekilde yazıyorum. Biraz göz kararı ama pıt diye kafanızda ölçülerin canlanacağını düşünüyorum.

Salçalık kavanozun yarısı kadar havuç rendeleniyor.

Kavanozun hepsini kapatacak şekilde zeytinyağı.
Zeytinyağını önce bir cezveye koyup hafif duman çıkana kadar ısıtıyoruz. (asitini alıyoruz)
 Kaynatmıyoruz.
Oda sıcaklığına geldiğinde havucu rendelediğimiz kavanoza koyuyoruz.
Kavanozun ağzını kapatıp 15 gün boyunca güneşte bekletiyoruz.
15 gün dolunca kavanozu alıyoruz.
Karışımı süzgeçten geçirip iyice süzülsün diye altına kap koyularak 1 gece öylece bekletiyoruz.

Bu işlem bitince…

Küçük kavanozlar (20ml) halinde satılan buğday yağı, tatlı badem yağı, fındık yağı, jojoba yağı, kayısı yağı (x2, koku vermesi nedeniyle)
                Kayısı yağı 2 şişe geri kalan yağlardan 1 şişe kullanıyoruz

1 tatlı kaşığı talk pudrası koruma faktörü bulunsun diye

Yağları pudraları koyduk karışımı süzgeçten geçirdik sıra geldi mikserle karıştırmaya

İyice karıştırıldığından eminim artık sevimli şişelere koyup kullanabiliriz.


Not: okurken ay bu çok zor bir tarif diyenlere bütün sahil bununla yandık ve bu tarif herkes tarafından kapışıldı. En azından denemenizde fayda var.   

0 yorum: